Het Gewestelijk Expresnet (GEN) staat voor snellere en meer regelmatige treinverbindingen van en naar Brussel. Daarvoor leggen we nieuwe sporen aan op de grote spoorlijnen rond de hoofdstad. De extra capaciteit draagt...    Lees meer
Het European Train Control System (ETCS) is een Europees, automatisch veiligheidssysteem dat de kans dat een trein door een rood sein rijdt, enorm verkleint. Voor meer informatie over deze werken, kan je terecht op on...    Lees meer
Bij Infrabel zijn we verantwoordelijk voor het onderhoud, de modernisering, de ontwikkeling en de uitbreiding van de Belgische spoorweginfrastructuur. Zoek je meer informatie over de dienstregelingen van de treinen en...    Lees meer
Ben je benieuwd welke werken we uitvoeren in jouw buurt? Je kan meer informatie over onze werven terugvinden door de naam van een stad of een gemeente in te geven in onze zoekfunctie.  Als je de werf waarnaar je zoekt...    Lees meer
Dat hangt af van het type werf: Een vaste werf gaat gepaard met nacht- en weekendwerk, duurt lang en/of heeft een grote impact op het plaatselijk verkeer. Hiervan brengen we jou op de hoogte via een infobericht. Een ...    Lees meer
Werken aan onze infrastructuur kunnen jammer genoeg niet geruisloos uitgevoerd worden. We kunnen nachtwerken en de hinder die daarmee gepaard gaat niet altijd vermijden. Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk dat er werf...    Lees meer
Goed opgemerkt! We kiezen er inderdaad voor om onze verschillende werken zoveel mogelijk samen uit te voeren op één locatie. Die methode levert verschillende voordelen op: We garanderen de veiligheid van onze werknem...    Lees meer
Of je wel of niet gebruik kan maken van een overweg tijdens onze werken, vind je terug via de zoekfunctie. Geef de naam van je woonplaats in en selecteer de betrokken werf. In het zoekresultaat vind je meer informatie...    Lees meer
De overwegen zijn op dat moment een werfzone waarin we jou geen 100% veilige oversteek kunnen garanderen. De wegomlegging geldt dus inderdaad voor alle fietsers en voetgangers. Een omleiding proberen we altijd zo uit ...    Lees meer
We begrijpen je frustratie, maar tijdens de hele fase van de werken is de overweg een werfzone. Zowel overdag als 's nachts is die dus niet toegankelijk voor voetgangers en ander verkeer. Enkel zo garanderen we jouw v...    Lees meer
We doen onze uiterste best om de gevolgen tot een minimum te beperken.  Bij sommige infrastructuurwerken (onderhoud van een overweg, vernieuwing van een brug, enzovoort) moeten we om duidelijke veiligheidsredenen een ...    Lees meer